torsdag 18 mars 2010

Thailand del 9

Det är ju semester, kan ju inte sitta framför datorn hela tiden och blogga, men här kommer en liten uppdatering.
Igår var vi in till Hua hin, vi tog scootrarna på stora vägen, det är ett riktigt äventyr med livet som insats, men det gick bra, jag och V blev prejade av vägen av en lastbil, men som tur var fanns det en rejäl vägren att åka ut på.
Vi stannade till vid pool-affären för att lämna in ett vattenprov och döm om vår förvåning när tanten från Orchid Garden också var där, ibland är världen liten.
Inemot stan var det massa stånd och grejer längs med vägen och jag höll rejält åt vänster för att inte vara ivägen. Då blåste en pressenning ut och höll på att fastna i backspegeln, jag vinglade till och Veronica höll på att trilla av, men även det löste sig.
Inne i Hua Hin var vi till banken för att öppna konto, men det gick inte för hon hade bara en månads visum...
Vidare in till "Lyckliga gatan" där vi tog en wienerschnitzel på A&E guesthouse, det smakade bra. Sen åkte vi till Market Village, ett köpcentrum där Veronica trivdes som fisken i vattet, medan jag däremot inte hade full behållning eftersom jag sovit kostigt och hade ont i ryggen.
Men lite fick vi med oss hem.
På kvällen lagades det till lite kotletter och pommes och sen var det läggdags.

Inga kommentarer: