onsdag 24 mars 2010

Thailand del 15

En dag full av aktiviteter.
Vi hoppade över morgonjobbet och tog en frukost på stående fot och redan klockan åtta hoppade upp på mopparna med riktning Hua Hin och deras berömda apberg. Jag hade hört av dom andra och sett på bilder att det skulle vara mycket apor och att det till och med kunde bli obehagligt.
Det trodde jag givetvis inte på, men nu har jag ändrat uppfattning. Det är apor till förbannelse, både högt och lågt, men tydligen inte riktigt så många som förra året, men jag fick så det räckte.
Jag kan tillägga att det kan bli lite otäckt att hamna mellan två rivaliserande hannar som fräser och visar sina fyra cm långa hörntänder, vem vet om dom hugger rätt? Och fruktansvärt varmt var det...
Vidare till Hua Hin Safari därdom hade allt möjligt att bjuda på, elefantridning, elefantshow, krokodilshow, ormshow och mycket annat, men vi valde att sitta i skuggan och ta en öl.
Felicia matade ett par killingar med välling.
Se åkte vi in till stan och käkade på Heidi´s, där har dom smaskiga wienerschnitzlar och givetvis till Swensens för en glass. Vi hann även med lite shopping såklart.
Vi kom hem vid sju på kvällen och då åkte vi till Very Good och fick med oss lite mat hem.

Inga kommentarer: