söndag 14 mars 2010

Thailand del 6

Idag gick vi upp tidigt för att hjälpa Benny med lite bestyr, strax efter sju kom vi upp. Jag tog hand om dammsugningen av poolen och Veronica skötte gräsklippningen, så blev vattningen kvar till Benny.
Efter frukost solade vi lite och framåt eftermiddagen var det dags att ge sig ut på lite sightseeing igen, nu styrde vi kosan till Koh Tao. På vägen dit stannade vi vid Sai Noi Beach och fick i oss lite vätska.
Vid Koh Tao kollade vi in delar av munktemplet, eller jag gjorde, de andra har redan varit där och stannade vid ingången och vilade i hettan, säkert 36 grader och strålande sol och jag har antagit färgen röd. Hoppas det lägger sig så att jag slipper vara inne...
På hemvägen hamnade vi i Pranburi och åt på KFC, glass på Swensens och sen bunkrade lite igen.
När vi kom hem fick vi besök av Nata och hennes dotter, dom var och hämtade en plåt med moccarutor som Annikki bakat, de säljer dom i sitt stånd och de går som smör eftersom folk här aldrig har smakat dom förut och nu har börjat gilla dom.
Kvällen avslutades med lite kortspel.
Sai Noi Beach
Utsikt från buddist-templet.
Ännu en gud jag inte har koll på...

Inga kommentarer: