söndag 9 augusti 2009

Uffe-Puffe

Har varit på konsert med Uffe Lundell.
Efter att han gick ut och sa att han inte skulle turnera mer blev det lite panikartat att se honom innan, men nu har han ju tagit tillbaka det, så det kanske kommer fler gånger...
Hur eller hur, vi var iallafall ett glatt gäng som grundade med ett par kalla innan det bar iväg till Berg Slussar. Inne på området hittade vi en perfekt plats, inte för trångt och ganska nära scenen.
Han körde på i totalt 2,5 timme inklusive två extranummer och konserten var väldigt bra (jag har i och för sig inte sett Uffe på många år, och var därmed väldigt lättroad) och jag är helnöjd, då jag fick med fyra av mina topp-5-favoriter, varav en helt underbar version av "Hon gör mig galen" och avslutningsnumret "Älskling" var de absoluta höjdpunkterna.

...och så träffade jag ju Veronica för första gången...



Malin och Anders diggar till "Hon gör mig galen"...
Äntligen drar dom igång...


Uffe lirar en finstämd ballad...
Publikhavet..., något mindre än Metallica och ännu mindre än AC/DC.
Fler bilder finns på http://www.lundin72.pixbox.se/

Inga kommentarer: