lördag 8 augusti 2009

Fotboll, eller liknande...

Jag fick ett mess av Stiva för ett tag sen om att det skulle vara turnering för oldboys på Hjärnevallen den 8/8. Då jag sedan länge varit inbokad på Lundell-konserten i Bergs slussar hade jag tänkt hoppa över fotbollen.
När jag senare skulle meddela Stiva mitt beslut visade det sig (i vanlig ordning) att det var lite knackigt med folk. Och med det stora Medevihjärta jag har ställde jag givetvis upp. Här krävdes dock ingen vidare övertalning. Väl på plats kunde jag dock konstatera att det flutit på skapligt för Stiva och truppen var 15 man stark, såpass att vi fick trada Westling till IFK.
På plats i Medevi var även lag från Zeros (regerande mästare), IFK och Boren. Det drog igång med lottning av semifinaler direkt, MIF-BIK i första och IFK-Zeros i den andra. Efter straffar lyckades Medevi gå till final och efter skapligt spel i andra matchen blev det Zeros som drog det längsta strået.
I match om tredje pris vann IFK mot BIK med 6-2 och i finalen vann slutligen Zeros med 2-1.
Det var en kanondag i kanonväder och om jag inte misstar mig var publikintresset denna gång större än nånsin.

Fler bilder här...

Inga kommentarer: