måndag 17 augusti 2009

Trädgårdsarbete

Planen var att få gräsmattan klippt innan helgen tog slut, men där gick jag bet.
Glad i hågen drog jag fram gräsklipparen för att gå en match mot det ca 2 dm höga gräs som hellre borde slagits med lie. Jag har i och för sig en lie, men problemet är att jag inte behärskar tekniken nåt vidare.
Efter halva gräsmattan började det givetvis att regna och jag fick snabbt in gräsklipparen i garaget. Nu höll regnet bara i sej en kort stund, men då var gräset redan blött och jag beslutade mig för att låta det vara till en annan dag.
Så jag gick ner till Sporthallen och kollade på när HerrA spelade träningsmatch mot Finspång istället. Fjädern vann med 6-4 (har jag för mig).

2 kommentarer:

Lena sa...

Du kollade alltså inte på matchen utan bara satt och prata eftersom du inte har koll på resultatet :)

Simme sa...

Jo... lite prat blev det allt...