onsdag 28 januari 2009

I snickarboden...

Tanken var att Hinken skulle komma förbi hos mig på förfriskningar och lite spånande... Vad vi skulle spåna om vet nog bara Hinken, jag fick iallafall inte veta det...
Strax innan utsatt tid ändrades planerna, vi skulle istället ut till hans brorsa på landet och snickra lite med barnen.
Ute på landet var förberedelserna obefintliga och Hinken och jag fick gå ut i snickarboden själva. Väl där brassade vi igång den vedeldade kaminen och hade det allmänt gott...
Efter ett tag kom Hinkens brorsa och ena brorsdotter och sniderierna kunde ta sin början, det började bra med ett ämne till en slev, men bara efter några tag med kniven kastades handduken in och den fick vara... Men det kanske kan bli nåt om nån bara lägger lite jobb på den.

Och bilder kommer inte senare, det kommer inga alls, eftersom jag glömde att fotografera överhuvud taget...

3 kommentarer:

Jennan sa...

Hmm börjar du bli disträ så här på gamla dar?? Eller går du o tänker på annat??;-)
Hade ju annars varit himla kul o se din slev haha den lät bra..
puss o kram

Simme sa...

Jag tror nog att det är du som går och tänker på annat...

Jennan sa...

Ja att du glömde ta med kameran,synd kul o se om du kan snida i trä..