söndag 11 januari 2009

Den årliga skidresan

Så har då den årliga skidresan med grabbarna som också i år gick till Trysil (länk till förra) gått av stapeln. Det var en salig blandning av folk, 6 stycken från Motala-trakten, det var Johan, Affe, Anders, Anders, Markus och jag själv. De resterande 7 kom från Uddevalla ”med omnejd”, Micke, Stefan, Stefan, Niklas, Klas, Magnus och det senaste tillskottet, Jonas.

Jag hämtade Markus halv fem på torsdagsmorgonen och strax efter det Anders. Vi hade bestämt att samlas hos Affe för gemensam färd. Med ett par kaffe-raster kom vi fram till Trysil och blev mötta av det glada Uddevalla-gänget. På med skidorna och ut i backen. Efter ett par åk var det dags för lunch på Heiskroken, men då jag just proppat i mig ett par mackor nöjde jag mig med en ciabatta och en öl. När vi smält maten en stund var det ut att attackera backarna igen.
Framåt tre var det dags för lite afterski, det var väl sådär lagom morsomt…
Efter att vi packat in, var blev det ett par öl, bastu och middag, kvällens underhållning var en intro-tävling i två delar. Efter tävlingen bestämde sig vissa att gå på lokal och dansa lite. Detta beslut skulle visa sig ödesdigert för Cllas, då det inte fanns nån sängplats till honom när han kom hem, han fick ligga i bastun... Och vad lär vi oss av detta? Jo, att fixa en liggplats innan du går ut på krogen...


Dag två inleddes med frukost och de flesta var i backen strax efter nio, dock inte jag som var tvungen att ta hand om lite ekonomiska spörsmål… Jag hade glömt koden till mitt tankade kort och det jag brukar använda hade inte tillräckligt med pengar för att klara en helg i Trysil.
Jag fick pallra mig ner till Receptionen för att fixa transaktionerna över internet, det kan ju vara riktigt bra att ha ibland… Kanonföre och en stadig lunch på Kettsetra sammanfattar en bra skiddag, dock levde afterskin denna dag upp till anständig nivå. Även denna kväll kördes två delar av introtävlingen

Dag tre var ganska mycket en upprepning av dag två, med den skillnaden att vinintaget sänktes till en rimligt låg nivå då jag skulle köra hem på söndagen.

På söndagen hoppade alla smidigt upp med glada tillrop om en bra dag… Inte riktigt sant, men vi var helt färdiga för att starta hemresan. Efter ett kaffestopp i Stöllet och lunch på Pizzeria Lusten i Forshaga landade vi i Motala strax före fem.

Bilder kommer när jag fått lite ordning på dom, en del kan dock beskådas nedan...


Tack grabbar för en trevlig helg, och jag räknar med att vi ses nästa år!


Resultatet i introtävlingen?

4 kommentarer:

Ozzys mor sa...

Men va faan Simon!!!!
Har du varit här och ätit pizza, coolt =)

Simme sa...

Japp!
Pizza i Forshaga är lika mycket tradtition som skidresan själv ;-)

Ozzys mor sa...

Haha, va häftigt =)
Då åkte du förbi mitt hus där på storgatan!

Simme sa...

Hade jag vetat det hade jag vinkat, haha.
Vi åker nog förbi där vid lunchtid 2010-01-10 nästa gång... Jag får höra av mig vilka bilar du ska kolla efter!