torsdag 15 oktober 2009

Storstilad comeback

Jag gjorde come-back på innebandyplanen i söndags...
Jag har inte hållt i en klubba på 10 år eller nåt, sist tror jag var när jag spelade med brorsan i ITBF Hycop...

Jag spelade ihop med lite ledare och annat ideellt folk från Fjädern och en och annan fnissade lite i mjugg åt min gamla och totalt omoderna klubba (som var top-of-the-line när jag köpte den).

Hur eller hur, det tekniska hade jag inte tappat mycket av, då det inte fanns mycket att tappa från början, så jag fick inrikta mig på det fysiska spelet, och där tycker jag inte det hänt så mycket, bara att gå in framför mål och böka med klubban i golvet. Balans och tajaming, det är hemligheten...


Kul var det iallafall och det kändes i kroppen ett par dagar efter att det var lite nya rörelsemönster...


Det är inte omöjligt att det blir en fortsättning på söndag.

Inga kommentarer: