fredag 30 oktober 2009

30/10, transit och Singapore

Man sover inget vidare på planet, jag undrar hur stor den männinska är som stått modell vid konstruktion av flygplansstolar och dess inbördes placering... Jag kan inte påstå att jag är av större format (183 cm sist jag mätte, det var ett tag sen och nu kanske man krympt något). Man sitter som ett mähä, och har inte nån chans att byta ställning när träsmaken slår till, då är det bara att ge sig ut på en promenad i gången. Nä, man skulle vara så rik att man kunde åka business...
Landade i alla fall i ett stycke på Changi Airport i Singapore och blev upplockad av Adrian som körde mig till hotellet. Efter sedvanligt strul med reservationen fick jag slutligen mitt rum på Golden Landmark Hotel. Strax efter kom mina väskor upp, de har sån gammal hederlig service med väskleverans och när gubben skulle gå stod han i dörren och log tills det slog mig att han väntade på dricksen... Jag stack till honom en slant och han pepe iväg, och inte hann jag se ansiktsuttrycket om han var nöjd eller besviken, så jag vet fortfarande inte vilken nivå man ska lägga sig på...

När jag kommit i ordning på rummet blev det första att koppla upp datorn, så att jag kunde klara av samtalen hem. Körde lite Skype, men det laggar så förfärligt så det blir tråkigt, men det är ju bättre än inget... Man får hålla kontakten med dom därhemma så gott det går med telefon, MSN, Skype, Facebook och allt vad det finns.

Framåt kvällen gick jag över gatan för att få i mig lite mat, jag kom ihåg sen tidigare resor att det var gott och billigt där...

Döm om min förvåning när jag upptäckte att de bytt inriktning, nu körde de med mat från mellanöstern och medelhavet, och jag som var sugen på lite stekta nudlar med kyckling... Fast kycklingspettet jag åt var inte heller dumt!

Nu är det läggdags, så man är pigg inför morgondagens äventyr.

Inga kommentarer: