fredag 30 oktober 2009

29/10 utresa

Tog ledigt från jobbet hela dagen för att få lite lugn och ro ihop med Veronica innan det var dags att ge sig av på fyra veckors road-trip i Bortre Asien, första anhalt Singapore.
Det har efter mycket om och men blivit dags för installation av ett system på "Djävuls-ön", namnet kommer från den tiden när Thomas (min kollega) var där och installerade på sent 90-tal.

Morsan och farsan kom och plockade upp mig hemma vid tre-hugget och det var lite tungt att ge sig iväg, fyra veckor är väldigt länge...

Flyget gick från Linköping 16.20 och det snikna KLM tog ut straffavgift på min bagageövervikt, 30€/kilo, vilket ocker! Dessutom var jag tvungen att packa om väska och flytta över till mitt handbagage (där finns det minsann inga restriktioner) för att väskan var för tung för dom som slänger omkring bagaget...

Och när jag klev ut på plattan såg jag till min förvåning att KLM hade bytt från en liten jet-kärra till en Fokker-50 (propellerplan), därav den ökade flygtiden... Å andra sidan blir det mindre transittid i Amsterdam...

Flyget till Singapore lyfte 21.35 och resten hör till morgondagen... Kan i och för sig meddela att det för en gångs skull var riktigt god kvällsmat på planet, nån asiatiskt tillagad kyckling och ris...

Inga kommentarer: