fredag 3 juli 2009

3:e juli

Vilken dag!

Varmt som i helvetet och strålande sol, ingen bra kombination för fysiskt arbete, inte för mig i alla fall, till och med malaysierna svettades lite...
Och inte har det gått så bra som jag hoppades heller, vi har fortfarade inte fått igång systemet, men vi bör bli helt klara imorgon... Annars börjar det bli stressigt. Lunchen var 30 minuter för kristna (dit räknas jag och Richard) och 2,5 timme för muslimerna, det är ju fredag och då har dom fredagsbön.
Elektrikern Richard åker hem på måndag och då måste allt funka, för jag klara inte av att reda ut om det skulle bli nåt tjall med det elektriska...
Allt är i alla fall på plats.

Hela montagegänget på en bild.
Tajudin är tillbaka från KL och nu blir det lite hemlagad mat igen, Wahab och Alias är inte direkt kända för sin kokkonst...
Det blev lite BBQ på bland annat jätteräkor och då menar jag verkligen jätte. Jag orkade bara med en räka och lite fisk. Å andra sidan gick det bara fyra räkor på ett kilo. Maten var inte så tokig om man håller sig ifrån deras hemmagjorda såser (kryddstarka som f-n) och ingefära. Ingefära för att det inte är gott om det bara smakar det, och så är det rätt starkt också...

1 kommentar:

Lena sa...

Verkligen en jätte räka! Synd att du inte kan ta med dig lite mat hem...