torsdag 12 mars 2009

Verkligheten 11/3, kl 11.48

Jag var tillbaka till stan i ett ärende strax före lunch igår och efter uträttat ärende tänkte jag ta en snabblunch på Gyllene Måsen innan jag åkte tillbaka till jobbet, eller egentligen under tiden jag åkte tillbaka till jobbet.
I dylika fall för att spara tid brukar jag ta tre cheeseburgare, då de alltid brukar finnas klara och innehåller inte mycket som kladdar vilket gör dem som gjorda för bilätning.
I kön bredvid och något framför står en typisk skolungdom och får beställa ca 10 sekunder före mig och jag kan inte undgå att höra hans beställning:
"11 cheseburgare, tack..."
Jag såg framför mig hur länge det skulle dröja för mig att få mina tre burgare, så jag fick i all hast ändra min beställning till en McFeast.
I samma ögonblick såg jag dock att det låg en cheeseburgare kvar och snabbt la jag till en sån i min beställnig.
Jag fick mina burgare direkt och kunde glatt äta upp dom på vägen till jobbet...

1 kommentar:

Jennan sa...

Vilken tur du har,bra att du blev mätt o belåten;-)
kramis