fredag 27 mars 2009

Flyttstädning del 1

Jag tillbringade hela torsdagskvällen med att flyttstäda lägenheten. Hela var kanske lite att ta i, men en större del av kvällen åtminstone. Det gick så det jordbrann och i hastigheten observerade jag inte rakbladsskrapan som hängde på väggen när jag gjorde rent kaklet ovanför spisen.
Ett snabbt snitt och det var färdigstädat för dagen, med den skadan blodade jag ner mer än jag hann få bort...
Men med hushållspapper och isoleringstejp fick jag stopp på flödet, men blev dock så orörlig i högerhanden att jag beslutade mig för att lägga ner för kvällen.
Det sista i städhistorien är nog ännu inte dokumenterat!

4 kommentarer:

Anna sa...

Men jag sa ju att jag skulle hjälpa dej städa! :)

Simme sa...

Du hade behövts!
Nu fick jag ju backning på hela köket... Det känns som besiktaren och jag inte hade riktigt samma syn på vad som är rent, men nu är det ju så att han bestämmer och jag har (förhoppningsvis) fixat till det...

Lena sa...

Japp, Anna kan man lite på. Hon har ju tom sådana där små städdukar hon lätt kan ta med sig :)

Simme sa...

Ja, hon är ju en kalaspingla!