tisdag 31 mars 2009

Det blev sådär...

Jag fick påringning på jobbet från Poståkeriet att jag hade paket på väg. Då jag inte kunde vara hemma och ta emot det erbjöd jag mig att hämta det på plats ute på Väster.
På väg hem från jobbet fick jag SMS att jag även hade paket att hämta på Pressbyrån vid Stora Torget. Då Pressbyrån är mer eller mindre på vägen svängde jag till där för att hämta ut paketet och killen bakom disken säger:
"Och så vill jag se ditt leg också."
Jag letade igenom mina fickor och med växande irritation fick jag konstatera att plånboken inte var där utan troligtvis kvar hemma...
Det blev inget paket på Pressbyrån!
Jag åkte hem och hämtade plånboken och for ut till Poståkeriet eftersom dom ville sluta lite skapligt. Där fick jag ut mitt paket utan strul.
Tillbaka till Pressbyrån för att återigen upptäcka att jag inte hade nåt leg! Och jag som just hade använt det på Poståkeriet, märkligt...
Killen bakom disken tyckte nog lite synd om mig, så jag fick iallafall ut mitt paket, utan att kunna bevisa att jag var jag...
Bara att hoppa in i bilen och åka till Posåkeriet (igen!) och där låg mitt leg på golvet, dom hade inte ens uppmärksammat att det blivit kvar...
Som om inte detta mot var nog med elände för en dag, jag skulle ner till Minuten vid Verkstan för att aktivera mitt nya VISA-kort, då det gamla blivit ersatt. Efter inslaget lösenord två gånger fick jag meddelandet "tillfälligt fel, var god försök senare" och inga pengar blev det.
Nä, det här var ingen vidare bra dag...

1 kommentar:

Lena sa...

Ingen vidare dag... men tänk om du dessutom hade tänkt handla och var utan plånbok... igen... Men att den här gången inte varorna var packade när du kom tillbaka...