tisdag 25 september 2007

En dag på F16

Kom hem till hotellet efter en dag med hårt fysiskt arbete (i 10 timmar) med konsistensfett långt upp över armbågarna (händerna blir lena som babyrumpor) och skulle sätta igång och vara lite social, skriva lite mess och kanske ringa en vän... Upptäcker då till min fasa att jag glömt mobilen på F16 (http://sv.wikipedia.org/wiki/F_16_Uppsala).

Höll på att glömma..., när vi kom till hotellet (både igår och idag) gick vi och njöt i bastun, och här får man inte vara för blyg då det är gemensam för herr och dam. Dessutom finns det en pool, men det vore nog lite väl offensivt att bada naken, då jag inte har några badbraller med mig...

På hotellet är det gratis trådlöst bredband. Perfekt tänkte jag och drog igång jobbet att komma ut på nätet. Höll nog på i en timme igår innan jag gav upp och bad Thomas att hjälpa mig. Han hade heller ingen lycka..., så imorse fick jag låna hotellets surfdator för att kolla mejlen...
Och nu har jag lånat Thomas dator för att kunna blogga...

Nu ska jag gå till Statoil här brevid och ta en korv med mos eller nåt, hotellbaren erbjuder hamburgertallrik med pommes för 120 spänn, och då får man köpa drickan vid sidan om...
Visst, jag gillar hamburgare, men 120 är lite väl saftigt.

Inga kommentarer: