lördag 15 september 2007

IKEA en lördageftermiddag



Det var inte utan ett visst mått av ångest jag bestämde mig för att åka in till IKEA en lördag eftermiddag, mina fördomar besannades med råge: folk har inget bättre för sig än att åka till IKEA en ledig dag.

Tyvärr var det så att jag förr eller senare måste ta tjuren vid hornen och göra detta, jag måste ju ha nåt att sova i...

Ringde min gode vän Johan och frågade om han skulle med. Jag hörde på rösten att han led av samma farhågor som jag då han svarade: "...har haft det lite körigt på jobbet idag, känner mig inte på topp..."

Fick dock tag i resesällskap och bärhjälp... For in till Linköping och IKEA, det var fullsmockat med folk, men ändå rätt korta köer i kassan.

Fick tag i det jag skulle och sen till Sveavägen för att lasta in så mycket som möjligt när man ändå skulle till Liverpoolsgatan och lossa...

Fick iallafall kört ett lass idag...

Inga kommentarer: