måndag 3 september 2007

Punktering på bilen


Fan också, upptäckte när jag kom till jobbet att jag fått punka på höger bak, jag tyckte nog att det lät lite konstigt... Det var skapligt med luft runtom, förutom i nedre delen av däcket...

In med bilen i verkstan för att byta till reservdäcket. Då visar det sig att reservdäcket har dåligt med luft och blir alldeles platt när jag släpper ner bilen, fan igen.

Då fick jag ringa Kenta (hedersmedlem i Bing Brothers, det gäller att utnyttja sitt kontaktnät) på Mjölby Gummiverkstad för support...

-Kom hit efter fikat så ska vi nog hitta på nåt. Jag kom dit och vips så hade Kenta skiftat däck, jag var tvungen att köpa nytt, det gamla hade blivit smuligt...

När jag sen skulle betala insåg jag att jag hade plånboken hemma, fan för tredje gången, men jag var betrodd, så jag fick kritsa och betala på Gummiverkstan hemma i Motala istället. Det är service...

Inga kommentarer: