fredag 21 juni 2013

Midsommarafton

Det började redan tidigt i morse, och efter frukost och förberedelser tog jag mig en (jättejobbig) löptur, jag hann ner till Varamon och tillbaka på ca en timme.
 En trött Simme
Sen bar det det av till Medevi för lite traditionellt midsommarfirande med föräldrarna, vad vore en midsommar utan folkdanduppvisning, stångresning och musik från "Wetterblecket"? Föräldrarna bjöd givetvis på fika och jordgubbstårta, men folkölen vi hade hällt upp till mackorna blev utspilld av en stressad pappa med barnvagn som välte vårt fikabord.

Wetterblecket riggar sin spelning

Midsommarstången på väg upp, det är alltid lika spännande att se om de får upp den utan att skrapa den ren från blomsterklädseln.

Mina fina föräldrar!

Så tillbaka till H29... Jag hann med att måla lite vindskivor innan det blev dags för lite midsommarmat och tillhörande nubbe.
Första strykningen klar...

Det blev lite midsommarmat också... Med tillhörande dryck!

Inga kommentarer: