tisdag 18 juni 2013

Irriterad på Telia

Jag är ju inte den som brukar gnälla offentligt, men nu börjar jag bli irriterad på Telia...
På förra fakturan smög de in fakturaavgift på räkningen trots att jag har e-faktura som enligt dom själva ska vara avgiftsfri.
Vi hade en diskussion där jag givetvis inte skulle betala denna, men det var så krångligt att fixa med en gång, så jag skulle bli krediterad på nästa faktura.
Och visst blev jag krediterad, men icke desto mindre hade jag en fakturaavgift även på denna?!
Sånt här driver mig till vansinne, det är ju inte många kronor det handlar om, det är principen, och om dom lurar till sig nitton spänn på alla e-fakturor blir det ju en del...
DÅLIGT!

5 kommentarer:

Maria Dahlin, Telia sa...

Hej!

Maria heter jag och jobbar på Telias Kundservice.

Jag förstår din frustration när det gäller fakturaavgiften. Jag rekommenderar dig att på nytt kontakta vår kundtjänst via e-post eller telefon så får de kontrollera så att beställningen för eFaktura är korrekt registrerad hos oss. Du hittar våra kontaktvägar på www.telia.se/kontakt

Med vänliga hälsningar

Maria Dahlin
Telia Kundservice

Simme sa...

Svar till Maria:
Givetvis har jag haft kontakt med Telia där de fått chansen att förklara och rätta till, men när det fortsätter bli fel på hemtelefonfakturan trots utfästelser om motsatsen blir jag irriterad...
Jag vill tillägga att varje kontakt med er kundtjänst har varit positiv, trevlig och tjänstvillig personal, men hur svårt ska det vara att få bort faktureringsavgiften på e-faktura?!
Det funkar ju uppenbarligen på min "internet-faktura".
Vill du kolla vidare är det ärendenummer "3128940"

Telia Kundservice sa...

Hej!

Jag får börja med att beklaga sent svar. Jag förstår att det är frustrerande att fakturaavgiften inte försvinner fast du har varit i kontakt med oss flera gånger.

Jag hittar tyvärr ingenting på ditt ärendenummer, du kan dock återkomma till oss via följande länk http://proof.telia.se/enkatpoll.asp?ProofID=15515 så kan jag kika på hur det ser ut på ditt abonnemang.

Med vänlig hälsning
Ellinor Palmér
Telia

Telia Kundservice sa...

Hej igen.

Jag får be om ursäkt, jag hittade ditt ärende nu i vår mejlingång.

Jag har felanmält detta återigen, det verkar som att felanmälan kom till fel avdelning förra gången. Jag beklagar verkligen detta, så här ska det absolut inte gå till.

Jag kommer att svara dig i ditt ärende till oss.

Med vänlig hälsning
Ellinor Palmér
Telia

Simme sa...

Svar till Ellinor:
I er kontakt mig i juni fick jag svaret "ser att tidigare kollega som hjälpte dig har lagt ärendet vidare för att ta bort din fakturaavgift men det har inte hunnit gå igenom än", då hade det gått tre månader sedan felanmälningen.
19kr/kvartal skulle jag nog ha råd med, men i det här fallet är det principen jag opponerar mig mot...
Facit får jag väl på nästa faktura, jag får alltså hålla ordning på detta i ytterligare tre månader...