torsdag 9 augusti 2012

Tillbaka på jobbet

Efter fyra veckors (välbehövlig enligt mig) var det dags för att dra igång igen... Och det blev ingen mjukstart direkt, en "skit-resa" till England som beskrivits tidigare...
Fast det är klart, jag har varit in på jobbet ett par-tre gånger under semestern, dessutom lite telefonkontakt emellanåt.
Och när vi kom hem från England fick jag reda på att ytterligare en kollega sagt upp sig, vilket i sin tur antagligen betyder att en del av hans jobb spiller över på mig... Som om det inte fanns nog.
Hur eller hur, det jämnar ut sig efter ett tag, men såhär direkt känns det som det kan bli lite körigare, fast det ordnar sig, det gör det alltid.
Å andra sidan har jag hellre lite för mycket att att göra än för lite på jobbet, arbetet brukar bli lite effektivare när man har lite (lagom) press på sig.
Jag ser fram emot en intressant höst på jobbet, men massa spännande projekt i röret... Och det kommer jag troligtvis att återkomma till allteftersom det blir "på riktigt".
Och så kan det vara lite skönt att komma igång och jobba och komma in i lite "normala" rutiner igen, bland annat träningen ha blivit lite lidande när man mest gått omkring hemma och skrotat och tänkt "det kan jag ta imorgon"...

1 kommentar:

Familjeniguildford sa...

Vad var det där för skitresa?! Så kan man väl inte ha det? Du får vaccinera Hasse och Frasse och ta dem med på campingtur till The New Forest. Det skulle dim gilla! Jag har tält att låna ut. ;)