onsdag 22 augusti 2012

Dublin

Som bekant är jag för tillfället i Dublin, och idag har jag hunnit med att turista lite...
Jag har ju fått en del tips av Helena, bla Guinness-bryggeriet. Så efter frukosten var det bara att dra på sig dom fotriktiga skorna och ge sig iväg, enligt Google skulle det vara ca 1,6 km dit.
På vägen sprang jag på "Dublinia" som är ett vikinga- och medeltidsmuseum inrymt i en gammal stenbyggnad just bredvid Christ Church Cathedral.
Promenaden fortsatte så mot Guinness, är man i Dublin måste man ju bara se det... Det var inte särskilt billigt, det kostade 16 €, fast då fick man i och för sig en pint Guinness i sky-baren på sjunde våningen... Och så fick man en liten provsmak på vägen upp.
På vägen tillbaka svängde jag förbi St Patrick´s Cathedral, det är ju lite tack vare honom man firar St Patrick´s day 17 mars, då folk klär sig i grönt och fyrklövrar.
Nu är det dags att ge sig ut för en bit mat, och kanske en Guinness, eftersom man är i Guinnessens hemstad!

Inga kommentarer: