lördag 1 mars 2014

Mera mat

Dagens middagsmål intogs på samma ställe som igår (Restoran Sri Mahkota Seafood), av den enkla anledningen att det ligger rakt över gatan från hotellet och att gårdagens middag smakade alldeles utmärkt.
Jag vet inte riktigt vad jag beställde,  jag pekade bara på nåt i menyn som såg gott ut, och jag valde den söta varianten före den kryddstarka (iofs gillar jag kryddstark mat, men det är en helt annan skala här). Det visade sig vara väldigt gott, nån sorts jättestor räka, fast med platt huvud...
På det här stället jobbar troligtvis Kuantans bittraste servitris (kanske för att hon är stel i nacken, för hon blev masserad av en av de andra servitriserna), inte ett leende mot nån av gästerna, utan bara arga blickar som att vi gäster stör hennes lugn. Och så finns "boi ", den killen som är längst ner i hierarkin, alla kör med honom och han sliter hårdare än alla andra.
Och nu dök även "Carlsberg-flickan" upp (igår var hon "Tiger beer-flickan"), hennes uppdrag är att hela tiden fylla på glasen, och i slutändan antagligen få gästerna att beställa mer...
Sådär, en liten betraktelse av ett restaurang-besök i Malaysia...

Inga kommentarer: