onsdag 19 mars 2014

Efterlängtad

När "Papa", Natas pappa fickreda påatt jag skulle komma till Thailand och hälsa på hade han blivit jätteglad.
Förra gången jag var i Thailand brukade han komma förbi en sväng varje förmiddag för en pratstund. Han pratade bara thai och jag svenska/engelska och vi förstod inte ett ord av vad den andre sa, men det spelade mindre roll, vi hade väldigt trevligt.
Nu visade det sig att han varit förbi huset ett par gånger för att få träffa mig, men jag var ute på annat.
Så sista kvällen gick vi bort dit för att hälsa. Nu hade han gått och lagt sig, men det gick inte att missta sig på glädjen när vi träffades.
Jag fick en liten Buddha-staty från hans privata samling, den skulle skydda mot allt möjligt ont och ge lycka och han var väldigt noga med att förklara att den ska stå strax ovanför huvudet när man ligger och sover.
Och var det så att asken den kom i skulle gå sönder var jag tvungen att skicka tillbaka den så han kunde fixa en ny...
Nu får vi se om den funkar...

Inga kommentarer: