onsdag 15 januari 2014

Ny träningskompis

Jag skulle efter jobbet svänga förbi Axelsson för att köpa mig ett par skidhandskar inför vinters (förhoppningsvis) otaliga träningstillfällen på längdskidorna.
På plats pratade vi om ditt och datt och så nämnde jag att jag cyklat MTB ett par gånger på senaste tiden och uppskattat även denna form av motion. Jag sa också att jag var lite nyfiken att även prova på lite landsvägcykling framåt vårkanten, men var inte riktigt säker då en ny cykel är en ganska stor investering om man vill ha nåt skapligt...
Av en händelse hade han en begagnad cykel som han kunde tänka sig att sälja billigt (han hade just fått vårens cyklar levererade och hade lite dåligt med plats).
Cykeln såg fin ut och när han dessutom erbjöd nya trampor (som skulle passa mina cykelskor) och en fri service framåt vårdagarna om jag tog cykeln till jobbet kunde jag inte stå emot utan slog till.
Så nu ska man bli landsvägscyklist också...

Inga kommentarer: