onsdag 1 januari 2014

Målsättning/utmaning 2014

Jag hade tänkt fortsätta med min motion...
Så nu ska jag sticka ut hakan lite och säga att jag ska motionera hela Sveriges längd under nästa år. Jag är inte helt säker, men längden 1572 km återkommer vid olika sökningar, så det kör jag på.
Jag vet att det är ett tufft mål som kan bli svårt att nå, men jag ids inte leta reda på en motsvarande jämförelse på 1200 km som kanske hade varit lite mer rimligt...
Må det bära eller brista! 

Då jag inte vill "tappa km" i min målsättning bara för att jag väljer en annan motionsform än löpning (eftersom huvudmålet ändå är att motionera/träna regelbundet och må bra), så då tänkte jag räkna såhär: 1 km längdskidåkning får gälla som 1 km löpning vintertid. Det är nog generellt sett inte sant, men med min bristande teknik kan skidåkning vara nog så jobbigt. 4 km cykling får motsvara 1 km löpning, om jag nu får för mig att cykla och 1 km simning räknar jag som 3,3 km löpning... Hittar jag på andra motionsformer får jag komma på nån snitsig omräkning för det...
Återkom med (o)jämna mellanrum för att kolla läget.

Nån som hänger på?

Inga kommentarer: