tisdag 24 september 2013

Köpenhamn

Chefen bjöd in till lite happening... En tur till Köpenhamn som kompensation för den missade sommarfesten.
Vi samlades på Mjölby station för tågresa till destinationen och på tåget bjöds det på lite snacks (och Jimmie bjöd på öl).
I Köpenhamn checkade vi in på "Copenhagen Island Hotel" och sen tog vi buss ner till Nyhavn för lite lunch i solen på en uteservering.
Därefter hade vi en inbokad sightseeingtur där vi tog oss fram mha "stepcykel", lite som en sparkcykel, men man trampade som på en step-maskin...
Guiden var en arkitekt som knäckte lite extra och vi fick oss en rejäl genomgång av Köpenhamns arkitektur.
Efter guidningen promenerade vi tillbaka till hotellet för att piffa till oss lite inför kvällens begivenheter, det skulle ätas en rejäl middag på Restaurang Carlton.
Menyn var bokad på förhand och till det hade jag valt vin, men blev sugen på öl till förrätten och stegade bort till baren och beställde en. Glad i hågen drog jag mitt kort och det funkade inte. Jag försökte flera gånger och även reservkortet, men det ville inte funka. Då frågade Hampus lite försynt om jag hade spärrat kortet för utlandsköp och det hade jag givetvis. Det blev till att lita på vänligt sinnade arbetskamrater resten av kvällen.
Efter maten gick vi alla till en bar för en liten avec och efter det drog jag, Jimmie, Hampus, Erik och Oskar vidare på en pub-runda. Vi hann med fyra stycken innan det var läggdags.
Lördagsmorgonen var lite tyngre, men som tur var hade jag tågresan hem att vila upp mig på.
Framåt fyra-hugget var jag tillbaka på H29.
Som sagt, borta bra, men hemma bäst!

Inga kommentarer: