måndag 20 maj 2013

Helgens Göteborgsäventyr

Det började på fredag eftermiddag då jag satte mig i bilen för att ta mig ner till Göteborg och "Varvet". Jag hade gjort upp med Micke att jag skulle bo hos honom i Majorna, strategiskt och bra placerat i förhållande till Slottskogsvallen där allt hände.
Jag landade hos Micke vid nio-tiden på kvällen efter ett depå-stopp på McDonalds i Borås.
Hos Micke bjöds det på gott vin, lite olika ostar, salami, skinka och annat gott, en perfekt uppladdning inför morgondagens uppgift.
Micke har dukat upp...
Lördagmorgonen började med en rejäl frukost och sen bar det av till Slottskogsvallen för att hämta nummerlappen. Jag hade fått tipset av Micke att ta spårvagnen till Järntorget och byta där för vidare färd mot Slottskogsvallen. Sagt och gjort. På väg till Järntorget frågade jag spårvagnsföraren vilket nummer jag skulle hoppa på och då sa han att det var 1:an eller 3:an. Till saken hör att jag just då redan var på 3:an, men på väg åt fel håll... Bra lurat, Micke!
Lagkompisarna från Lund, Mange, Suz och Karin

Väl på plats anslöt jag till mina "lagkompisar" i Coach K Runners (Suz, Karin och Mange) och vi minglade på mässan och peppade varandra. Dessutom bjöd jag på medhavt fikabröd från Väderstad Centralkonditori som jag vet att Suz är lite förtjust i...
Efter detta tog jag spåvagnen tillbaka till Micke för lite mat och vila, men vilan blev det inte mycket av, då rastlösheten och pirret gjorde sig påmint och jag packade mina grejer och valde att gå till tävlingsområden (ca 2,5km).
Jag sammanstrålade med Suz igen och vi väntade på våra respektive starttider. Hon startade en halvtimme före mig och när hon gett sig iväg satte jag mig i slänten och tittade på folk och bäst som jag satt där kom min gode vän Fredrik från Varberg förbi och det blev ett glatt återseende eftersom vi inte sett sen i somras...
Folkvimlet vid starten

Kl 15.25 gick startskottet och jag lufsade iväg i trängseln, det helt ok upp till 10 km, sen började värmen ta lite på krafterna och farten. Efter hårt slit gick jag i mål och fick min (vad jag tycker) välförtjänta medalj, banan och kexchoklad.


Mina tider

Resultatet var något sämre än jag hade hoppats på då jag siktat på två timmar, men det var väldigt varmt (närmare 30°), åska, regn, hagel och lite blåst på det. Det gjorde att jag tog det lite försiktigt på andra halvan och var noggrann med att dricka vid varje vätskedepå.
Sista kilometern såg jag upp mot tio personer som låg utslagna utefter banan och det var ju tur att man inte var en av dom.
En kall...
Efter målgång satte jag mig i en slänt och tog mig en kall öl och tittade på folk medan jag återhämtade mig och efter en timme hade jag samlat kraft nog att promenera hemåt. Micke var inte hemma, så jag tog en dusch och fixade mig lite att äta och började så småningom känna mig som människa igen. 
Micke kom sedan hem och återigen blev det vin, ost och annat gott, dock höll jag inte igen lika hårt på de alkoholhaltiga dryckerna som kvällen innan. Jag behöver kanske inte nämna att jag somnade ovaggad...
Söndagen bjöd på sovmorgon, en rejäl frukost och sedan hemfärd och jag landade hemma på H29 vid 3-hugget...
En intensiv, men mycket bra helg var till ända!

Inga kommentarer: