torsdag 30 maj 2013

Dagens träning

Idag var det intervaller i Råssnäs som gällde, det var planerat 2 km uppvärmning, 5x5 minuter med två minuters vila och sen nerjogg 2 km.

Idag sprang jag nog lite fortare än vanligt. I slutet på första intervallen sprang jag om en kille som sen sprang om mig när jag jogg-vilade.
När jag för andra gången sprang om honom började han prata. Jag sa att jag körde intervaller och han hängde på som ingenting...
Resten av intervallerna fick han mig nog att springa lite fortare än jag hade tänkt, och det blev oerhört jobbigt och tunnelseende i slutet på intervallerna, men nu 2 timmar efter är jag bara tacksam för min improviserade och pratglada hare...... 
Totalt hann jag springa 11,25 km och den totala tiden blev 1:03:09, ett rejält pass som jag hoppas jag får nytta av!

Inga kommentarer: