torsdag 14 januari 2010

Trysil 1

Jag har varit i Trysil med grabbarna för att åka lite skidor och umgås i glada vänners lag, och jag tänkte börja med en snabb sammanfattning:
Frakturer: troligtvis två, mer om det senare
Trasig utrustning: ingen
Tid i bilen: 11,5 timmar totalt
Antal AW-besök: 2 (för mig)
Antal krog-besök: inget (för mig)
Antal koppar varm choklad spetsad med rom: 2

Jag börjar med Stefan Hs befarade fraktur... Det var efter första dagens skidåkning vi skulle slappna av med lite bastu. När Stefan skulle kliva ner från laven halkade hann och nu hände saker och ting fort. Han sparkade till vattenspannen så att den for in i hans ben och skar upp ett jag och på returen fick jag själv en liknande sårskade. I fallet drog han armbågen i bastuaggregatet och fick ett brännsår om ca 2x4 cm. Fallet avslutades med att hans fot for med tårna före in i dörren och därav den befarade frakturen. Det blev inte nån skidåkning för honom den följande dagen...

Inga kommentarer: