torsdag 28 januari 2010

Golvet klart, tapeten upp!

Äntligen är golvet klart, det var en historia för sig...
Vi köpte tre paket (skulle räcka om jag inte skrotade för många skivor) på Cheapy, plockade alla från samma hög. Efter att jag lagt de två första, och jävligaste, raderna härom dagen såg jag till min förtvivlan att paket två hade ett annat mönster än det jag började med. Att fortsätta med det andra mönstret (det var samma färgskala iaf) var inte att tänka på.
"-Helvete!!!", lät det från köket... Bara att ta bort det och börja om med rätt mönster.
Mer golv inhandlades och sen till huset för att avsluta jobbet, och med rätt sort blev det rätt bra, om jag får säga det själv vill säga.
Och tapetseringen var ju en bagatell, våderna smackades upp utan några större problem. Likadant där, jag är nöjd med tanke på att det var första gången för både Veronica och mig...

Inga kommentarer: