onsdag 20 januari 2010

Ordning på vattnet...

Igår var gubben från kommunen och hjälpte mig med vattnet, han slog på ute i gatan och jag släppte på inne. Oturligt nog slutade inte "propellern" i vattenmätaren att snurra, dvs att det fanns en läcka.
Det var bara för mig att krypa ner under huset och kolla till ledningarna och när jag petade till ett rör släppte kopplingen och det blev ett rejält flöde. Bara att stänga av huvudkranen igen, men om man ser det från den positiva sidan så hade ju i alla fall isproppen släppt.

Iväg till rör-firman vid ridhuset för att införskaffa lite reservdelar och hemma igen drog jag igång utan större framgång, jag hade såklart förutsatt att det var två lika grova rör som var skarvde, men det var det ICKE! Tillbaka till rörfirman för att byta grejer och sen hem och ner under huset igen (det kallas inte krypgrund för inte) och, hör och häpna, fick ihop det.

Den lilla propellern i vattenmätaren slutade i alla fall att snurra, nu gäller det bara att lagningen är hållbar!

Inga kommentarer: