onsdag 4 november 2009

3/11, seg väntan och indisk mat

Som vanligt var det samling vid jettyn klockan åtta och på plats på ön fick vi vänta till elva innan vi fick klartecken att börja jobba… Det gick lite segt att komma igång, men så småningom fick vi lite gjort. Klockan två stängdes banan av för att det kom en massa höjdare som skulle titta på när piloterna tränade inför en flyguppvisning, det var F-16-plan och Apache-helikoptrar, lite maffigt var det allt när dom flög över på ca 70 meters höjd. Och på grund av officerarnas närvaro blev allting väldigt strikt och vi fick återigen vänta på klartecken. När inget kommit klockan fyra bestämde vi oss för att avveckla och åka tillbaka till fastlandet.
När jag kom till hotellet hade Janse (vår elektriker) just kommit och vi bestämde oss för att äta klockan sju. Lagom jag klev ur duschen ringde det, och jag trodde det var Janse som ville nåt, men det var biträdande försäljningschefen på hotellet som ville bjuda oss på middag. Kan tänka mig det, han fick ju ca 30 hotellnätter på raken av mig och Janse, och det kan väl vara värt en middag kan man tycka.

Det blev på den indiska restaurangen på hotellet och det var riktigt gott, har nog inte ätit ”riktig” indisk mat förut.

Inga kommentarer: