måndag 2 november 2009

2/11, Pulau Sudong och Bugis

Uppstigning 6.30 för att hinna med en dusch innan frukost och taxi till West Coast Jetty för vidar färd ut till Pulau Sudong (bara att googla, så att du vet vad det är). Jag klockade rätt bra, så jag klev ur taxin 7.59. Till min förvåning var inte Greyser-folket där, bara Michael och Ang från byggfirman, men snart dök dom upp. Båten var givetsvis försenad, denna gång ca 20 minuter.
Framme på ön gjorde vi det vi skulle och vid halv 3 åkte vi tillbaka till fastlandet.
Jag blev avsläppt på Bugis Junction för lite shopping, men som vanligt hittade jag inget roligt så jag kom hem tomhänt.
På kvällen blev det lite ris, wokade grönsaker och kyckling.
Kvällen ägnades åt lite socialt liv och dessutom lyssnade jag lite på Radio Östergötland, skönt att få lyssna på folk som pratar svenska…

Inga kommentarer: