tisdag 2 september 2008

Koll på läget..., not!

Var till Norrköping för jobbets räkning igår, två olika leverantörsbesök hanns med innan klockan blev 2 och dags att fara hemåt. Då jag hade en tandläkartid 15.35 ansåg jag det inte vara nån idé att åka tillbaka till jobbet, jag hade bara hunnit vara där i trekvart eller nåt...
Kliver in hos tandläkaren strax före utsatt tid, anmäler mig i receptionen och förklarar att jag har en tid 15.35. Damen i receptionen kollar i datorn, sen tittar hon på mig och säger:
"Imorgon, ja..., din tandläkare har semester idag."
Ridå ner.
Som tur var gick en inte fullt upptagen tandsköterska förbi och överhörde vårt samtal och frågade om hon kunde vara till hjälp. Då det visade sig att jag bara skulle ta ett par röntgenbilder så löste hon situationen.
Tur att Folktandvården kan vara lite flexibla ibland...

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha....