torsdag 4 september 2008

Grävning...

Jag låg på soffan och hade råkat slumra till när Hinken ringde:
"Jag behöver ett par ögon när jag ska gräva hål för plint till altan, så jag inte får med nån kabel! Du kan få en öl eller två för besväret..."
"Visst, jag kommer!"
Jag pallrade mig upp till Smålandsgatan och där satt Hinken i grävaren. Vi dividerade lite hur det skulle bli bäst och slutligen drog han igång. Efter ett tag med skopan kom en vit kabel upp, bara att gräva lite vid sidan om...
Vid andra grävtaget högg han i sten, eller berggrunden eller vad det kan ha varit. Stumt var det i allafall. Hålet blev totalt 0,2m djupt.
"Bara att borra och gjuta in ett par armeringsjärn, inga problem...", sa den alltid lika optimistiske Hinken.
Hål nummer två och historien upprepar sig, detta hål blev också väldigt grunt.
Däremot hål tre blev en succé, inga stora stenar, grund eller andra problem. Som kompensation för de två grunda hålen grävdes detta hål ca 1,2 m djupt.
Som avslutning på denna arbetskväll blev det varma mackor (tillredda av Helena) och kaffe, tack för det!



1 kommentar:

Unknown sa...

Mycket trevligt och händelserikt liv du har med dina kompisar...

//Henrik (Alias Hinken)