tisdag 3 juli 2012

Fullt upp

Nyss hemkommen från en fulltecknad dag...
Upp i svinottan för att köra till Stockholm för ett studiebesök i tunnlarna i Norra Länken, möte, och sen lunch på värdshuset Kräftan.
På väg hem kom jag på den lysande idén att hälsa på min gamle lumparkompis Pierre i Gnesta, om han nu bodde kvar. Vi har varken träffats eller pratat sen -93.
En snabb googling och jag hittade tre nummer. Jag drog en rövare och ringde ett av dom, och mycket riktigt svarade han.
Jag presenterade mig och det första han säger är:
"Fan, vad roligt!"
Jag svängde av E4 och åkte till Statoil i Gnesta där han jobbar (hälsa från mig nästa gång du är där). Där bjöds det på kaffe och munk, och vi började prata, han var sig lik och det kändes som det var igår vi träffades senast...
Efter glatt samspråk och de obligatoriska löftena om att höras av åkte jag vidare.
Nästa stopp på hemvägen blev hos Anna som är nybliven Nyköpingsbo. Återigen kaffe och glatt samspråk...
Och sen middag på McDonalds och vidare hem.
Det tog mig 8 timmar att komma hem, men det var det lätt värt?
En bra dag, helt enkelt!

Vad har du gjort idag?

Inga kommentarer: