måndag 9 juli 2012

Att det ska vara så svårt...

...att få nåt uträttat utan störmoment...
Var tvungen att fara ner till Östenssons för att proviantera (snuset var slut), och då tänkte jag passa på att bruksåka lite på Scooten. På vägen dit åkte jag Smålandsgatan för att se om Henrik och Helena var hemma, men det såg mörkt ut. Dock slängde jag ett getöga in på Duvedalsgatan och såg att det satt lite folk på trappen hos Markus och Linn som vinkade glatt när jag susade nerför Esplanaden.
Efter inköpet åkte jag till Markus och Linn och där umgicks det för fulla muggar, Linns bror med fru och barn var också där.
Jag hann knappt slå av moppen förrän jag hade ett glas rött i handen, och vi slog oss ner på trappan i samspråk, och dessutom tittade vi på när Markus och Pelle snickrade staket.
Mycket trevlig spontan-träff, kan jag tycka.
Tur man har lite bekanta på vägen till affären, så man kan stanna till för en vätskepaus...

Inga kommentarer: