söndag 20 november 2011

Trafikverket

"Nu har det där 08-numret ringt alldeles för många gånger, nu får jag nog ta och svara och förklara att jag inte ska ha nåt", tänkte jag trött när jag såg numret för hundrade gången...

Nu var det inte nån försäljare utan en dam från Trafikverket som ville bestämma tid för besiktning, så att de skulle få reda på bästa sätt att sätta upp bullerskyddet runt altanen i samband med dubbelspåret.

-Du var väldigt svår att få tag i, sa damen, jag har ringt i flera veckor och även talat in på telefonsvararen.
-Ojdå, det var ju inte bra, sa jag och funderade på vilken telefonsvarare hon menade, mig veterligen har vi ingen på hemtelefon...

Hur som helst bokades tid och de kom som avtalat.

Dock har det väl varit lite si och så med genomförandet... Hon sa att det skulle göras inom två veckor, och det är nu över fyra veckor sen, men å andra sidan verkar inte bygget flyta på något vidare överhuvudtaget.
Hoppas bara att de får dit skyddet före nyår, eftersom TrVs avtal med underleverantörerna går ut då...

Vi får vänta och se.

Inga kommentarer: