lördag 25 december 2010

Krassbäck

Jag fick med mig mina föräldrar, svärföräldrarna och svågern med familj på en utflykt till Krassbäck, dvs skidstugan i Godegård för en liten utflykt. Där var det redan en del folk även fast det inte var officiellt öppet, men eftersom Anitha inte hade nåt bättre för sig var hon där och höll öppet.
På plats var även Micke för en motions-runda.
Vi plockade på oss låne-skidor och gav oss ut i spåret. Efter ca 40m gav Flisan upp och då vände Fredrik och Jessica. Efter ytterligare 50m vände svärmor, så det blev bara jag, Veronica, Alex och svärfar kvar i spåret. Trots den dåliga vallningen och rejält bakhalt tog vi oss runt ca 4km, det tycker jag är strongt gjort.
Tillbaka i stugan blev det fika, klassik utflyktsfika med varm choklad och äggmackor. Nu nöjde vi oss inte med det utan grillade även till ett par korvar som vi med stor aptit proppade i oss.
Nöjda och trötta gav vi oss av hemåt framåt eftermiddagen för att vila ut på soffan framför brasan...
En trevlig dag i trevligt sällskap!

Karta över Krassbäck-Godegård.

Inga kommentarer: