onsdag 8 december 2010

Batteri-haveri

Jag skulle förbi Fredrik och hämta upp ett par vedklabbar som var för stora för honom. Härligt, tänkte jag, då får jag komma ut och sladda lite med Chevan...

Glad i hågen gick jag ut till bilen och när jag vred på nyckeln hörde jag endast ett klick i relät, inte det sköna muller jag är vad vid när jag startar Chevan...

Detta var ju inte bra, tänkte jag och drog mig till minnes en episod från i fredags när jag var fullt upptagen med att spela Kinect. Det var att nån motorburen ungdom sladdade förbi i modden ute på gatan och drog igång billarmet, det är lite känsligt och drar igång för nästan ingenting...
Men eftersom bilen då slutade tjuta efter en stund trodde jag naivt att larmet slagit ifrån, men uppenbarligen låg det och drog ur batteriet.

Hur som helst har jag nu satt batterierna (det är såklart två stycken i en så stor bil) på laddning, så nu är jag snart ute på vägarna igen...
Håll undan!

Inga kommentarer: