söndag 2 maj 2010

Slutflyttat

Nu har vi kört de sista grejerna och flyttstädat Veronicas lägenhet, så nu ska vi slippa ha det hängande över oss... Ja, nu ska jag inte ta åt mig så mycket städ-ära, men jag svabbade iallafall 4 kvadratmeter golv i hallen, däremot har jag burit en hel del.
Nu är det fullt hemma och varenda kubikmeter förvaringsutrymme är utnyttjat till max. Bara att sätta igång och sortera, sälja och slänga allt onödigt, det har ju lixom inte behövs förut när jag bodde ensam och hade (iallafall då) nästan obegränsat med utrymme. Och nu har det ju blivit dubbelt av väldigt många grejer, och då både Veronica och jag vägrar att flytta nån mer gång kommer vi utifrån det resonemanget bo ihop resten av livet och kommer aldrig behöva dubletten, om man nu inte skaffar en sommarstuga då, men det känns inte riktigt aktuellt.
Känner du att du behöver nån inredningsdetalj är det bara att du hör av dig, det är ju inte omöjligt att jag har en dublett.
Hittills har jag lyckats lura på min arbetskollega en av micro-ugnarna, vi får väl se vad det kan bli mer.

Inga kommentarer: