lördag 15 maj 2010

Malaysia del 1

Det var i och för sig ett tag sen jag landade i Malaysia, men jag har inte haft tillgång till internet förrän nu.
Resan började på H29 där mor och far kom och hämtade mig för skjuts till Linköpings flygplats och första etappen till Amsterdam. det var lite jobbigt att åka iväg från Veronica och veta att man ska vara borta i fyra veckor. Fyra veckor är väldigt länge, två kunde vara mer lagom...
Hursomhelst mötte jag upp Richard, elektrikern, i Linköping och det bar iväg. I Amsterdam hade vi ca två timmar och det var alldeles lagom för att få i sig en öl.
Flyget till KL tog 12 timmar och det är drygt att sitta på ett KLM-flyg så länge, KLM är ju inte direkt kända för gott om benutrymme.
På plats i KL blev vi hämtade av Tajudins son Iowan (eller nåt) som skjutsade oss till Kuantan där vi hade första uppdraget. Vi blev inhyrda på Tembeling Resort, ett stort betongkomplex på kullarna mellan Kuantan stad och havet, jag måste säga att jag har en rätt schysst utsikt från rummet.
På torsdagen drog vi igång med jobbet, men kunde bara jobba i ett par timmar på dagen, då de som bsetämmer tyckte att vi ska jobba natte-tid för att inte störa och bli störda av all flygaktivitet.
Vi avslutade ca 6 på morgonen och åkte förbi MacD för lite frukost innan vi åkte hem och la oss.
På fredagseftermiddagen fick jag sitta i möte i ca tre timmer och sen hem för att sova lite innan nattpasset började. Återigen åkte vi förbi MacD på vägen hem, man vill ju inte gå och lägga sig hungrig och ännu värre vakna jättehungrig.
På lördagen blev det inget dagjobb, utan lite avslappning i lobbyn (med internet) och nere vid poolen.
Fikabröd finns det här också...

Utsikt från bilen, Petronas Towers kan ses i diset...


Mer bilder kanske kommer...

Inga kommentarer: