lördag 3 april 2010

Äventyr med Fårrden

Jag har körförbud på Forden pga utebliven besiktning och första steget att få den godkänd var att ladda batteriet så jag kan köra den till verkstan.
Med nyladdat batteri kände jag att jag var tvungen att ta en liten provtur. Jag försökte få med Veronica och Alex, men det var bara Alex som hängde på.
Jag tänkte att det kunde vara lagom att åka till rondellen i Verkstan och tillbaka. Allt gick fint ända tills det var dags att vända i rondellen och bilen bara tvärdog!
Där stod jag mitt i rondellen och kom ingen vart, men som tur var stannade en kille och frågade om jag behövde hjälp och sen kom det några till och puttade upp bilen på trottoaren.
Efter lite trix med en kabel hoppade bilen dock igång och vi kunde ta oss hem, det hade ju inte varit roligt att bli stående mitt i rondellen med en bil med körförbud...

Inga kommentarer: