söndag 28 juni 2009

28:e juni, brorsans födelsedag...

Grattis brorsan!

Sov länge idag med, det beror väl på att det inte var nåt bokat...

Vid ett-hugget åkte i alla fall Wahab och jag ner på stan och intog lunch på en "food court", det är lixom massor av restauranger i ett, man kan välja på kinesiskt, thailändskt, malay och allt möjligt och i mitten står alla bord för matgästerna, det är ju rätt praktiskt om alla inte är sugna på samma sorts mat. För min det blev det lite ris, fisk i currysås och wokade grönsaker, det smakade alldeles utmärkt.

Efter det åkte vi och shoppade lite inför kvällens BBQ, fisk, bläckfisk, grönsaker och allt möjligt.

Hemmavid var det tyst som i graven så efter lite bokläsning somnade jag som en stock och sov i en och en halv timme, det kanske var välbehövligt. Vaknade till och tog mig i kragen och gick ut i det turkosa TV-rummet och kollade på Malaysian Open i badminton, det såg ut ungefär som när vi spelade igår... nästan.



Sen gav jag mig ut på en löptur, jag vill ju inte bli helt försoffad, det var lite svettigare än vanligt att springa i denna värme.



Wahab brassar till lite käk!
Kolla in sugpropparna på bläckfisken!
Efter en dusch blev det så dags för lite BBQ, det var kött, fisk, grönsaker och bläckfisk. Det smakade riktigt bra, det enda som saknades var en kall öl till det, men det är det ju inte tal om eftersom jag bor hos Tajudin som är muslim. Och efter maten kom en snyltgäst och smaskade i sig det som hamnat på golvet...

5 kommentarer:

Lena sa...

Och vem är Wahab? Någon som lagar mat i huset du bor eller?

Simme sa...

Ja, både Wahab och Johari är assistenter och allt-i-allo åt Tajudin (och mig)...

Jennan sa...

Lyx=) kunde han inte steka till snyltgästen oxå haha

Lena sa...

Lyxigt! Jobbigt när du kommer hem och du får fixa till all mat själv...

Anonym sa...

fy fan jag måste vara världens gladaste adoptivbarn... hur skulle jag se ut om jag bodde kvar i asien?? som ett streck! tur man bor i sverige o slipper asiatisk mat!! jävlar vad jag gnäller då!!!