lördag 27 juni 2009

27:e juni

Idag har det inte blivit så mycket gjort, arbete vill säga, lite annat har jag dock hunnit med...
Jag fick mig en rejäl sovmorgon, det var välbehövligt efter den långa resan (totalt 30 timmar från dörr till dörr).
Jag blev tilldelad Johari som personlig chaufför och guide då Tajudin skulle iväg på nåt möte.
Vi började med Labuan Muzium, en historisk berättelse om hur Labuan blev det det är idag med alla olika styren, det tillhörde Brunei fram till mitten på 1800-talet då det skänktes av sultanen till England och det blev en engelsk koloni, sedan ockuperat av japan under andra världskriget, befriat av England (men det var mest australier som krigade) för att så smånigom bli en fri delstat i Malaysia.
Sen en sväng till Labuans akvarium för att titta på lite exotiska fiskar, hoppas man kan komma i och få sej ett dyk innan det bär hempt, enligt utsago ska det vara kanon att dyka häromkring.
Efter museumet svängde vi förbi
Labuan Memorial och kollade lite...

Vi åkte också förbi "
Chimney", en 32 meter hög skorsten som är kvar sedan engelsmännen hade en stor kolindustri här, det intressanta med denna är att det aldrig har eldats i den...



Vi hann också med en sväng till Teman Burung Labuan, dvs en fågelpark med diverse skumma och mindre skumma fåglar innan vi åkte hem till huset.



Och i det här gröna huset bor jag, inuti är det turkost...
Jag hann också med en sväng till stranden ca 150 m från huset, men jag kan ju inte säga att det lockar till bad...
Dessutom har jag spelat badminton i 2 timmar, kan ju säga att det var lite varmt att spela i den här temperaturen, svetten bara stänkte omkring mig och kläderna gick att vrida ur, men kul var det...
Efter ett sent restaurangbesök är det nu dags för bingen...
Vi hörs imorgon.

3 kommentarer:

Uma Barzy sa...

Wow! Very good blog!

Ozzys mor sa...

Du är inte klok =)
Badmington i två timmar?
Jag sitter inne och bara pustar idag.... Mer än så blir det nog inte!
Ha det så gött!
Kram

Simme sa...

Man vill ju inte bli förslöad bara för att man inte är hemma...
Har ju Baltzar-loppet att tänka på 25/7, en mils löpning på Motalas gator...
Måste komma i form!