tisdag 30 december 2008

En sväng på stan

Idag har jag varit på bolaget, jag var där vid 2-hugget och då var det inte så mycket folk, trodde nog att det skulle vara mera… Ner med lite öl och vin i korgen, så man har nåt till nyårssupén imorgon, Lenas syrra har haft vänligheten att bjuda in mig.
Efter Bolaget var det dags för Telia, jag tänkte byta leverantör, då dagens leverantörs serviceanda har lyst med sin frånvaro. Dock var väntetiden vid nummerbytet högst påtaglig.
Banken hann jag också med, tänkte bara svänga in och kolla till finanserna såhär i årets sista självande minuter.
När jag var på väg tillbaka till bilen, som jag min vana trogen när det är mycket folk på stan, hade ställt på Konsumtaket såg jag en parkeringsvakt med bestämda steg på väg mot min bil. Det blev till att öka steglängden för att komma först, då jag inte hade betalt nån avgift, tanken var ju inte från början att vara på stan så länge…
Jag hann dock sätta mig i bilen, slå igen dörren och börja backa när han kom runt och såg att det inte var nån lapp i framrutan…

Det var lite av dagens spännande äventyr, haha…

4 kommentarer:

Jennan sa...

Haha din lilla brottsling..Du höll på o bli fattig där
puss

Anonym sa...

Busigt......

Ozzys mor sa...

Gott nytt år =)

Anonym sa...

Nära skjuter ingen hare...