måndag 11 augusti 2008

Klantigt...

Jag var ute hos min gode vän Johan i Lemunda på semestern för att ta ett bad i värmen. Efter badet gick vi hem till Johan för att byta om.
Jag låste upp bilen och la nycklarna i framsätet. Jag hade klätt om och slog igen dörren och precis då hör jag hur C-låset slår till (det gör det efter en viss tid om man inte satt nyckeln i låset).
Där stod jag utlåst från bilen, dock i torra kläder. Dessutom låste jag även in hemnycklarna.
Det blev för Johan att skjutsa mig till stan så att jag fick göra inbrott hemma, jag hade som tur var lämnat fönstret ordentligt på glänt.
Efter det lyckade inbrottet bjöd jag Johan på pizza som tack för skjutsen och sen bar det återigen ut till Lemunda, denna gång med reservnyckeln till bilen i fickan...

Och vad lär vi oss av detta?

1. Lämna aldrig bilnyckeln i bilen.
2. Lämna inte fönstret för mycket på glänt att det blir för lätt att gör inbrott.

Inga kommentarer: