lördag 9 augusti 2008

Ajajaj, fotboll kan göra ont...

Jag satt i godan ro framför TVn och kollade på OS då telefonen ringde.
Det var Rogga som undrade om jag hade lust att spela fotboll med Medevi mot Vallerstad, det var väldigt dåligt med folk.
Som den gamla ur-medeviaren jag är kunde jag inte säga nej. Jag fick fem minuter på mig att packa grejerna och så bar det då iväg till Vallerstad.
Vid genomgången visade det sig att jag skulle in och spela mittback ihop med Rogga, nåt vi gjort närapå hundratals gånger, så det kändes väl någorlunda tryggt. Fast nu var det ju drygt fyra år sen jag spelade en tävlingsmatch sist.
Det kändes rätt skapligt, jobbigt såklart, och Medevi kunde efteråt fira en seger med 2-1.
Nu gör det ont överallt och musklerna börjar stelna till, så det är knappt jag kan ta mig mellan soffan och kylskåpet.

...men kul var det...

Inga kommentarer: