fredag 19 oktober 2007

Sålde lilla akvariet...

Denna gång hade jag större lycka med Blocket-annonsen, fick både namn och telefonnummer rätt.
Bengt, den andra på intressentlistan kom förbi för att hämta akvariet och när jag plockade fram det upptäckte jag att jag bara hade ett av två "glaslock". Jag påpekade detta och erbjöd en prissänkning, men då sa han att det inte var nåt att bry sig om och så fick jag det som stod i annonsen. Han skulle bara ha akvariet till att förvara guldfisken över vintern, han var alltså ingen "akvarie-kille" i den meningen.

Jag insåg väl i och med alla annonssvar att det var lite för billigt, å andra sidan blev jag av med det smidigt och det var det som var det viktiga. Nu ska jag bara bli av med det stora på 150 liter också, det kan nog bli lite knivigare då det har varit trasigt , men är nu lagat.
Kanske nåt för dig?

Inga kommentarer: